Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  portal*portal*  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Eén van de caafjes is verkouden

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Vicky
adult
adult
Vicky


Vrouw
Aantal berichten : 443
Leeftijd : 47
Localisation : Lommel
Loisirs : Dieren en Olmense Zoo
Registration date : 22-11-07

Eén van de caafjes is verkouden Empty
BerichtOnderwerp: Eén van de caafjes is verkouden   Eén van de caafjes is verkouden Icon_minitimedi jul 01 2008, 11:47

Onze langharige cavia, Droopy werd 2 weken geleden weer verkouden. Ik naar de DA gebeld om te vragen wat ik best kon doen.
Hij zei me dat ik gewoon de antbiotica moest geven die ik nog had staan van zijn vorige verkoudheid maar ik mocht het maar een week geven.
De week was voorbij en hij bleef maar roggelen, ik terug naar de DA gebeld.
Deze keer moest ik hem wat vlierbessensiroop geven tegen de slijmpjes. Nu blijkt dat vlierbessensiroop laxerend en vochtafdrijvend werkt bij caafjes.
Dus er mee gestopt en Lysox junior gaan halen. Zaterdag en zondag vond ik dat hij er maar slapjes bij lag.
Gisteren heb ik hem gepakt en ben er mee naar een andere DA geweest.
Hij heeft wat snot maar dat zou met die antibiotica al lang moeten zijn opgelost geweest.
Ze heeft een swap genomen van wat snot en vrijdag moet ik bellen. Waarschijnlijk zal uit dit onderzoek niets uitkomen maar ze heeft dit voor alle zekerheid laten doen. Ik moet hem nog wel de antibiotica blijven geven totdat ik zeker weet dat er niets met de swap aan de hand is.
Haar vermoeden is dat Droopy een allergie heeft voor het stof van het zaagsel en van het hooi.
Dit kan best zijn omdat het dit jaar al de derde keer is dat hij het zo erg heeft.
Toen ik thuis kwam heb ik het zaagsel eruit gedaan en er gewoon papier in gelegd.
Vandaag is Kim "Aubiose" gaan kopen (wordt van de hennepplant gemaakt) als bodembedekking en dit is volledig stofvrij.
En nu lijkt het al wat beter met hem te gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://chihuahuaforum.forumup.be
 
Eén van de caafjes is verkouden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 5 baby caafjes

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Knaagdieren :: Knaagdieren ziektes-
Ga naar: