Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  portal*portal*  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 YORKSHIRE TERRIER

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Talcha
moderator
moderator



Vrouw
Aantal berichten : 58
Leeftijd : 44
Localisation : oost-vlaanderen
Registration date : 06-04-07

YORKSHIRE TERRIER Empty
BerichtOnderwerp: YORKSHIRE TERRIER   YORKSHIRE TERRIER Icon_minitimewo dec 05 2007, 08:03

YORKSHIRE TERRIER Yorkfh4
]


Hij ontstond uit een aantal terriërs in het noorden van Engeland, maar evolueerde al snel tot gezelschapshondje. Toch is het nog een echte terriër met een eigen willetje. Hij slaagt er echter in dit te combineren met elegantie, sierlijkheid en een overvloedige vacht.
* Geschiedenis: De Yorkshire terriër ontstond in de tweede helft van de negentiende eeuw in Noord-Engeland. Yorkshire en Lancashire vormden toen het centrum van de Industriële Revolutie en vooral arme Schotse boeren kwamen er leven en werken. De York ontstond er uit de aanwezige terriërs. Welke terriërs zal wel eeuwig een raadsel blijven.
* Karakter: Een yorkshire is een gezelschapshondje met een echte terriërwil. Hij heeft enorm veel temperament, zoals het een echte terriër betaamt, en voelt zich vaak groter dan hij in werkelijkheid is. Tegenover volwassenen gedraagt hij zich zeer sociaal, met kinderen moet men hem duidelijk bijbrengen dat hij niet mag domineren.
* Gebruik: Een yorkshire is een echte huishond. Hij houdt van zijn familie en doet niets liever dan steeds bij hen zijn. Toch moet men zijn terriërkarakter niet onderschatten en is het een uistekende waakhond.
* Opvoeding: Yorkies vragen een zeer consequente opvoeding. Men moet ze zeer jong bijbrengen wat er van hen verlangd wordt.
* Verzorging: De lange vacht vraagt een dagelijkse verzorging. Wil men tentoonstellingen doen, dan kan men de vacht best oprollen in papillotten om afbreken te voorkomen. Doe je geen tentoonstellingen, dan kan de vacht gewoon los blijven. Het haar wordt minstens twee keer per week in laagjes geborsteld en daarna nog even doorgekamd. Twee keer per maand gaat de york in bad.
* Raskenmerken: De Yorkshire terriër moet de verschijning hebben van een langharig dameshondje. De vacht hangt recht naar beneden en wordt in het midden gescheiden. De york loopt fier en rechtop, zodat zijn krachtig en evenredig lichaam goed tot zijn recht komt.
* Gewicht: tot 3,1 kilo. Er is geen minimumgewicht vastgelegd.
* Vacht: Het haar is lang en volledig recht. Het moet glanzen als zijde. Op het hoofd en de hals is het bruin van kleur. Op het
lichaam heeft de vacht een donkere staalblauwe kleur (geen zilverblauw!)
Terug naar boven Ga naar beneden
Vicky
adult
adult
Vicky


Vrouw
Aantal berichten : 443
Leeftijd : 47
Localisation : Lommel
Loisirs : Dieren en Olmense Zoo
Registration date : 22-11-07

YORKSHIRE TERRIER Empty
BerichtOnderwerp: Re: YORKSHIRE TERRIER   YORKSHIRE TERRIER Icon_minitimewo dec 05 2007, 10:41

Van deze hondjes vind ik de minitjes zo leuk
Terug naar boven Ga naar beneden
http://chihuahuaforum.forumup.be
Talcha
moderator
moderator



Vrouw
Aantal berichten : 58
Leeftijd : 44
Localisation : oost-vlaanderen
Registration date : 06-04-07

YORKSHIRE TERRIER Empty
BerichtOnderwerp: Re: YORKSHIRE TERRIER   YORKSHIRE TERRIER Icon_minitimewo dec 05 2007, 10:46

ik heb een mini'tje, ze weegt 2300 gram (is negen maand nu)
ik sta normaal gezien op wachtlijst nu van eentje dat volwassen ongeveer 1500 gram wordt...
Terug naar boven Ga naar beneden
Vicky
adult
adult
Vicky


Vrouw
Aantal berichten : 443
Leeftijd : 47
Localisation : Lommel
Loisirs : Dieren en Olmense Zoo
Registration date : 22-11-07

YORKSHIRE TERRIER Empty
BerichtOnderwerp: Re: YORKSHIRE TERRIER   YORKSHIRE TERRIER Icon_minitimewo dec 05 2007, 10:59

Dat gaat dan wel een heel kleintje zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
http://chihuahuaforum.forumup.be
Talcha
moderator
moderator



Vrouw
Aantal berichten : 58
Leeftijd : 44
Localisation : oost-vlaanderen
Registration date : 06-04-07

YORKSHIRE TERRIER Empty
BerichtOnderwerp: Re: YORKSHIRE TERRIER   YORKSHIRE TERRIER Icon_minitimewo dec 05 2007, 19:32

ja, zie er al naar uit, hopelijk zit er een teefje bij
Terug naar boven Ga naar beneden
hertje
baby
baby



Vrouw
Aantal berichten : 141
Leeftijd : 67
Registration date : 16-07-07

YORKSHIRE TERRIER Empty
BerichtOnderwerp: Re: YORKSHIRE TERRIER   YORKSHIRE TERRIER Icon_minitimevr nov 07 2008, 21:17

ik heb een minike...ons mira
zij weegt 1.750kl Very Happy
en mijn sloebertje weegt 3.500KL

deze zijn echte york's
Terug naar boven Ga naar beneden
Priscillia
Admin
Admin
Priscillia


Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 37
Localisation : oostende-ruiselede (west-vlaanderen)
Emploi : profesioneel trimster-fokker
Loisirs : dieren
Registration date : 06-04-07

YORKSHIRE TERRIER Empty
BerichtOnderwerp: Re: YORKSHIRE TERRIER   YORKSHIRE TERRIER Icon_minitimeza nov 08 2008, 14:02

ik doe ook de mini yorkshire en ze wegen niet meer dan 1.5 kg volwassen.
ik heb hier nog een pupke die bij mij blijft en ze is bijna 3 maanden en ze weegt maar 550 gram.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogsandfriends.be
Gesponsorde inhoud





YORKSHIRE TERRIER Empty
BerichtOnderwerp: Re: YORKSHIRE TERRIER   YORKSHIRE TERRIER Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
YORKSHIRE TERRIER
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bull Terrier
» schotse terrier teefje
» yorkshire pups te koop
» yorkshire x york teefje
» yorkshire reutje van 4 maanden oud

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Honden :: Rassenkennis over de hond-
Ga naar: